Potaia pesimistă

Câți dintre voi se gândeau că și câinii sunt pesimiști? Da’ fiți sinceri acum! Îi vedem mereu dând din coadă când ne văd, mereu cu chef de joacă, mereu cu poftă de mâncare, cum am putea să ne gândim că în acel animal ar putea zace un Bacovia canin?

Eh, cică se pare că sunt pesimiști și câinii și de-aia iau unele decizii punând în față varianta cea mai puțin fericită!

Deci, atunci când un câine o să vină fericit, dând din coadă, să știți că el gândește de fapt: ” să dau din coadă repede când îl văd  pe stăpân, că altfel bulangiul iar pleacă, și iar mă lasă singur în casă, și iar nu-mi dă de mâncare, și iar nu mă scoate la plimbare, și iar fac pe mine în casă, și iar mă bate, și iar o să fiu prea trist ca să mă dau la cățeaua de la 3, și iar rămân nefu…gărit, și iar o să am o viață tristă!”

Dar și când dă din coadă, câinele gândește de fapt: ” ah, dar să nu dau nici prea tare din coadă, că după aia zice stăpânul că sunt hiperenergic, și mă duce la bulangiu’ ăla de zoofil care-mi bagă chestia aia rece în cur, și după aia mă mai și înțeapă cu chestia aia în picior și-mi bagă tot felu de zemuri în mine, și după aia sunt tot amorțit, și după aia nu o să mai am chef de nimic, și după aia iar n-o să mă scoată stăpânu’ afară, și după aia iar n-o să mai pot să mă întâlnesc cu cățeaua de la 3, și iar o să rămân nefututgărit (vă rog din suflet să scuzați greșeala mea câinească), și iar o să am o viață tristă!

Deci, pentru un câine pesimist, dai, nu dai din coadă, viața oricum o să fie tristă!

Acum pe bune, cum să nu bănuiești că orice ființă cu gândire proprie ia în calcul și variantele negative? Până la urmă, pe baza acestor variante negative animalele sălbatice învață să se ferească de om, pentru că omul e rău și, ori le vânează, ori le duce la circ dacă se lasă pe mâna lui! Tot pe baza acestor ipoteze negative animalele își fac provizii de mâncare pentru perioada rece, pentru că dacă ar fi optimiste și ar spera că poate găsesc și iarna ghinde sau ce mai au ele nevoie, ar fi dispărut de multă vreme de pe fața pământului!

Uneori simt că cercetătorii ăștia sunt ca niște copii de 3 ani care învață că apa e udă, doar că mai folosesc și multe fonduri ca să dovedească asta!

Oricum, ce voiam eu să subliniez, dacă aveți un animal în casă, uitați-vă la el și nu uitați  că în fața voastră stă o ființă pesimistă, drept urmare să-i ascundeți pastilele, lamele și  funia din cale!

Lasă un răspuns

